راهنمای انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی

 راهنمای انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی

امروزه دیگر نیازی به بیان لزوم استفاده از دستگاه حضور و غیاب و نیز تاثیر و مزایای آن در عملکرد کسب و کارها وجود ندارد و طیف وسیعی از دستگاه حضور و غیاب ایرانی و خارجی در بازار موجود می­باشد که انتخاب را برای مشتریان آسان­تر نموده است. به دلیل افزایش کیفیت دستگاه­های تولید داخل توسط برخی از شرکت­های معتبر فعال در این حوزه مانند شرکت طرح و پردازش غدیر، مشتریان بسیاری مایل به استفاده از دستگاه­ های حضور و غیاب ایرانی هستند و برای انتخاب دستگاه حضور و غیاب مناسب کسب و کار خود با چالش­هایی مواجه شده­اند. این مقاله سعی دارد تا شاخصه­های انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب ایرانی را به زبان ساده بیان نماید.

همه دستگاه های حضور و غیاب در برخی ویژگی­ها مشترک و در برخی دیگر تفاوت دارند. انتخاب درست یک دستگاه حضور و غیاب کارامد و مناسب می­تواند تا چندین سال، دغدغه­های یک سازمان را در خصوص امور اداری و مالی از قبیل محاسبه حقوق و دستمزد، ثبت مرخصی، ماموریت و … را مرتفع سازد. این ویژگی­ها در ادامه بررسی شده و نکاتی که می­بایست در هنگام خرید یک دستگاه حضور و غیاب به آن توجه نمایید را بیان کرده است.

ویژگی­های سخت افزاری  دستگاه حضور و غیاب

  • احراز هویت بایومتریک:

در راستای جلوگیری از جعل هویت توسط افراد، می­بایست از احراز هویت بایومتریک استفاده نمود. احراز هویت بایومتریک به روش­هایی گفته می­شود که از اندازه­گیری برخی ویژگی­های منحصر به فرد موجود در هر انسان استفاده می­شود. دستگاه­های حضور و غیاب با سنسور اثر انگشت به دلیل قیمت مناسبی که دارند بیشتر مورد اقبال مشتریان قرار گرفته و نیازمندی های اکثر کسب و کارها را مرتفع نموده است.

  • سرعت خواندن اثر انگشت:

در انتخاب دستگاه­ حضور و غیاب با سنسور اثر انگشت می­بایست به برند سنسور اثر انگشت توجه ویژه داشت. سنسورهای ارزان قیمت و نامرغوب متعددی در بازار هستند که در برخی از دستگاه های حضور و غیاب استفاده شده و باعث شده این دستگاه­ها را با قیمت بسیار پایین به فروش برسانند؛ این دستگاه­ها پس از مدت کوتاهی دردسر­های زیادی برای شما ایجاد مینماید. یکی از بهترین برندهای تولید کننده اثر انگشت در دنیا که در ایران نیز نماینده انحصاری دارد کمپانی سوپریما (Suprema) کره جنوبی می­باشد که سنسورهای اثر انگشت بسیار دقیقی تولید می­کند.

  • قابلیت ذخیره­سازی بالا:

با توجه به اینکه دستگاه حضور و غیاب در یک شرکت معمولا چند سال مورد استفاده قرار می­گیرد، امکان ذخیره­سازی اثر انگشت به تعداد بالا یک ضرورت محسوب می­شود.

  • کار در شرایط ویژه:

یکی از ویژگی­هایی که شاید در بررسی­های اولیه کمتر مورد توجه قرار می­گیرد، امکان ذخیره اطلاعات در دستگاه در هنگام قطع ارتباط با کامپیوتر می­باشد.

  • تنوع در انتقال اطلاعات:

دستگاه­هایی در بازار وجود دارند که امکان انتقال اطلاعات خود را هم از طریق کابل شبکه و هم از طریق وصل نمودن حافظه فلش مهیا می­سازد.

ویژگی­های جانبی

  • خدمات پس از فروش:

دستگاه حضور و غیاب مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر ممکن است بعد از مدتی به مشکل بر خورده و نیاز به پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

  • تطابق­پذیری با نرم­افزارهای اداری و مالی:

با توجه به استفاده از اطلاعات اخذ شده توسط دستگاه حضور و غیاب در نرم افزار­های مالی و اداری شرکت، توصیه می­گردد از شرکت­هایی دستگاه حضور و غیاب خریداری کنید که برای این موضوع تدبیری اندیشیده باشند و برای این امر نرم­افزارهای خود را نیز داشته باشند.

  • بومی سازی و سفارشی سازی:

برخی از دستگاه­های حضور و غیاب ایرانی و تولید داخل به دلیل اینکه پشتیبانی فنی بومی دارند می­توانند در موارد خاص، پاسخ مناسبی برای نیازهای مشتریان مانند امکان تغییرات ظاهری، فرِم وِر، سخت­افزاری و … ارائه دهند.

جمع­بندی

در کنار تمام مواردی که بیان شد، به رزومه یک شرکت قبل از خرید حتما دقت بفرمایید. یک شرکت خوشنام و معتبر به شما حس اعتماد استفاده از کالای تولید داخلی را القا کرده و شما را در روال­های اداری کسب و کارتان کمک می­کند.

با توجه به توضیحات بیان شده، یکی از دستگاه­هایی که در بازار موجود است و می­توان بعنوان یک دستگاه کامل با ویژگی­های مثبت و متعدد نام برد دستگاه حضور و غیاب توسان متعلق به شرکت طرح و پردازش غدیر می­باشد که علاوه بر اخذ اثر انگشت (با سنسور سوپریما)، از انواع کارت­های بدون تماس نیز بهره برده و امکان انتقال اطلاعات از طریق کابل شبکه و حافظه فلش را نیز دارا است. این دستگاه از ظاهری زیبا و مطابق استانداردهای روز طراحی و ساخته شده و با توجه به خدمات پس از فروش و گارانتی 18 ماهه خود، قیمت مناسبی را در بین دستگاه­های موجود در بازار دارد.

هم‌اکنون با شماره ۰۲۱۸۵۵۳۰ تماس گرفته تا از مشاوره رایگان www.ghadirco.net جهت انتخاب بهترین دستگاه مطلع شوید.